Організація роботи з молодими вчителями

Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, 
перш за все, завдяки обстановці творчої праці
педагогічного і учнівського колективів.
В.О. Сухомлинський



Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від професійної підготовки та особистих якостей, а й від того, в який колектив він потрапить, які умови праці й побуту йому створять, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність і творче начало. Для визначення структури методичної роботи з учителями-початківцями необхідно всебічно визначити потреби молодого спеціаліста.

ЗМІСТ РОБОТИ З МОЛОДИМИ ПЕДАГОГАМИ

Директор школи, заступник з навчально-виховної роботи має

a. Провести ознайомлення зі школою, педагогічним колективом, традиціями, музеями, навчальними кабінетами, правилами внутрішньо трудового розпорядку.

b. Провести анкетування для виявлення запитів молодого спеціаліста на початок стажування та на його завершення.

c. Скласти програму з підвищення рівня загальнопедагогічної і методичної підготовки молодого вчителя.

d. Видати наказ про стажування молодого спеціаліста, яким визначити вчителя-наставника.

e. Створити куточок: “На допомогу молодим вчителям”, де можна розмістити такі матеріали: положення про стажування молодих учителів; з досвіду роботи молодих учителів попередніх років; зразки планів виховної роботи з учнями; зразки плани-конспекти уроків; вимоги і рекомендації до підготовки та проведення уроків; методичну та наукову літературу з питань організації навчально-виховного процесу; скласти орієнтовний план роботи з молодими спеціалістами, враховуючи рівень підготовки молодих спеціалістів, їхні індивідуальні запити, потреби, аналіз анкетування.

f. Затвердити індивідуальний план стажування молодого спеціаліста.

g. Провести місячник молодих учителів. Під час місячника організувати проведення відкритих уроків та позакласних заходів молодими вчителями з подальшим аналізом та обговоренням.

h. На засіданні педради заслухати звіт наставника про стажування молодого спеціаліста та звіт молодого спеціаліста.

i. Видати наказ про закінчення стажування молодого вчителя.

j. Створити комісію для розгляду матеріалів стажування.

k. Підготувати матеріали стажування (характеристику на вчителя-стажиста, витяг з наказу про підсумки стажування) та подати їх до відділу освіти райдержадміністрації.

l. Сприяти у організації науково-методичної роботи з молодим вчителями, враховуючи особисті запити початківця.



Вчитель-наставник

1. Складання індивідуального плану роботи стажиста з урахуванням його потреб і можливостей.

2. Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів з їх подальшим обговоренням.

3. Спільне відвідування уроків досвідчених колег і ретельний аналіз цих занять.

4. Відвідування стажистом уроків, що проводяться наставником.

5. Спільне зі стажистом складання календарно-тематичних планів, конспектів уроків, планів виховної роботи.

6. Допомога стажисту в розробці уроків, позакласних заходів.

7. Надання стажисту рекомендацій щодо самоосвіти.

8. Ознайомлення стажиста з науково-методичною літературою.

9. Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків учителів - майстрів педагогічної праці.

10. Допомога у роботі з “важкими” дітьми та їх сім’ями.
Залучення стажистів до методичної, громадської роботи.
Консультування молодого вчителя , щодо залучення його до науково-методичних заходів різного рівня.



Методисти районного методичного кабінету

1. Узгодження плану науково-методичних заходів з молодими вчителями на всіх рівнях післядипломної педагогічної освіти.

2. Вивчення індивідуальних особливостей молодих вчителів.

3. Організація діяльності районної “Школи молодого вчителя”.

4. Координація діяльності опорної школи по роботі з молодими вчителями.

5. Ознайомлення з передовим педагогічним досвідом.

6. Залучення до участі в роботі семінарів, конкурсів, оглядів з метою формування методичної культури молодого вчителя, враховуючи власний вибір молодого педагога.

7. Консультування з використанням методичних розробок та інших інформаційно-методичних матеріалів.

8. Організація та проведення “Тижня молодого вчителя”.




МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ”СТАЖУВАННЯ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ”


Шановні молоді колеги!

Ви приступаєте до самостійної трудової діяльності. І як кожна нова справа, вона відкриє для нас щось нове, непізнане, обов’язково зустрінуться проблеми, але не пасуйте перед ними. Запам’ятайте, що будь-які життєві труднощі тільки стимулюють людину до росту, до самовдосконалення. Думаємо, що вам в пригоді стануть наші поради.

Завдання, які необхідно реалізувати в процесі стажування: набуття практичних навичок, необхідних для педагогічної роботи за спеціальністю; формування вміння застосовувати теоретичні знання в конкретній практичній роботі; набуття і вдосконалення педагогічних навичок виховної роботи з дітьми; вивчення передового педагогічного досвіду і подальше удосконалення різноманітних форм і методів роботи для активізації пізнавальної діяльності учнів; вивчення ділових якостей молодого спеціаліста з метою раціонального використання його в системі освіти.
Орієнтовний план роботи стажиста

Навчальна робота:

- вивчити принципи перспективного і поточного планування навчально-виховного процесу в школі та взяти посильну участь в плануванні роботи школи;

- планувати навчально-виховну роботи зі свого предмета;

- розробляти поурочні плани та подавати їх на затвердження своєму керівнику;

- планувати позакласну роботу у відповідності до плану виховної роботи школи;

- використовувати в навчальній роботі різні методи, прийоми, форми і засоби, що активізують пізнавальну діяльність учнів,

- організовувати і проводити позакласну індивідуальну роботу з предмета.

Методична робота:

- брати активну участь в роботі шкільних, районних методичних об’єднань за власним вибором;

- обрати і розробити з допомогою керівника одну із методичних тем і написати реферат;

- ознайомитись із технічними, наочними засобами навчання школи з метою подальшого ефективного використання їх у своїй роботі;

- відвідати уроки досвідчених спеціалістів, взяти участі, в їх аналізі;

- підготувати та провести не менше двох відкритих уроків;

- проводити аналіз знань учнів, використовуючи різні форми опитування і а оформити їх результати згідно з діючими вимогами, нормами оцінювання навчальних досягнень учнів;

- систематично знайомитися з педагогічною та методичною літературою і брати участь в її обговоренні.

Робота класного керівника:

Стажист повинен виконувати функції класного керівника навіть і в тому випадку, коли він не призначений на цю посаду:

- вивчити склад класу (документацію, сімейний стан) та індивідуальні особливості учнів;

- скласти психолого-педагогічну характеристику, соціальний паспорт класу;

- організувати учнівське самоврядування та проводити батьківські збори.

- проводити класні збори (батьківські, учнівські).

Немає коментарів:

Дописати коментар