понеділок, 11 лютого 2019 р.

Інклюзивна освіта повинна зробити усе можливе, щоб якісно змінити життя дітей особливими освітніми потребами

  

“Життя і свобода – найцінніше, що є у людини. Обмеження свободи – найважча міра покарання у світі. Свободу осіб з особливими потребами та можливість реалізації їх конституційних прав часто обмежує глуха стіна – стіна нашої з вами байдужості. І саме інклюзивна освіта повинна зруйнувати цю стіну, повинна зробити усе можливе, щоб якісно змінити життя цих дітей” – наголосила на одній з нарад Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Пріоритетним завданням Олександрівської ЗШ І-ІІІ ст.№1 КЗ “Олександрівське НВО №1” є забезпечення системи освітніх послуг щодо інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. Адже людство складається не просто з людей, а з людей, які відрізняються один від одного за статтю, віком, зростом, зовнішністю, національністю, станом здоров’я, мають різні характери, інтереси і т.д. Але всі ми – люди, які мають рівні права!

Завдяки допомозі народного депутата України Олеся Довгого, голови Олександрівської РДА Ольги Бороти та голови Олександрівської районної ради Григорія Гончаренка, начальника відділу освіти Олександрівської РДА Сергія Тимка на початку 2018-2019 навчального року в Олександрівській ЗШ №1 “КЗ Олександрівське НВО №1” почала функціонувати ресурсна кімната, в якій проводяться корекційно-розвиткові, групові та індивідуальні заняття з дітьми з особливими освітніми потребами. У ресурсній кімнаті функціонує три зони: навчальна, до якої входить: мультимедійне обладнання, проектор, інтерактивний сенсорний модуль, магнітно-маркерна дошка, комп’ютерне обладнання (планшети, ноутбуки, ламінатор, багатофункціональний пристрій (принтер/сканер-копір), наочні матеріали для розвитку мови та пізнавальних процесів; ігрова: килимок для занять та гри, конструктори розвиваючі (дерев’яні та пластмасові конструктори з великими деталями, що складаються за принципом “паз в паз”, з можливістю складання плоских та об’ємних моделей для орієнтування в просторі), набір пірамідок універсальний, пісочниця для сухого та кінетичного піску, дерев’яні панно за методикою М. Монтессорі; соціально-побутова: кухонні меблі, посуд, мікрохвильова піч, чайник, холодильне обладнання, індукційна плита та столові прибори для орієнтування в просторі.

Діти з особливими освітніми потребами мають змогу краще засвоювати навчальний матеріал за допомогою команди психолого-педагогічного супроводу. За кожною дитиною з особливими освітніми проблемами, а їх 12, закріплений асистент вчителя. Вузькопрофільні спеціалісти практичний психолог, соціальний педагог та вчитель-логопед, які коригують мовлення, розвивають логіку, мислення та уяву під час навчального процесу, особлива увага приділяється створенню сприятливих умов для особистісного розвитку, адаптації, соціалізації здобувачів освіти.

Немає коментарів:

Дописати коментар